תביעת תאונת עבודה מגישים רק עם עורך דין תאונות עבודה

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

תאונות עבודה לצערנו הרב מתרחשות מדי יום ביומו- בין אם בדרך לעבודה, במקום העבודה עצמו או בדרך חזרה הביתה. הפגיעה יכולה להתבטא בצורה של פציעה פיזית, פגיעה נפשית ובמקרים רבים להופיע גם יחד. . בכדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם מהביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה, חשוב להגיש את התביעה כשאתם מוכנים ככל האפשר או במילים אחרות- להיעזר בעורכת דין המייצגת נפגעי תאונות.  

מה ההגדרה לתאונת עבודה וכיצד מדווחים עליה?

ההגדרה לתאונת עבודה איננה חד משמעית, הביטוח הלאומי בוחן את הנסיבות המיוחדות של כל אירוע ובודק האם הם יכולים להיכנס תחת "ההגדרה" של תאונת עבודה. לכן ישנה חשיבות רבה להבנת החריגים.

כדי לקבל הכרה בתאונת עבודה מהביטוח הלאומי על הנפגע להעביר טופס הודעה על פגיעה בעבודה חתום על ידי המעסיק ובו מפורטים כל פרטי הפגיעה, פניה לקבלת טיפול רפואי ועדים למקרה. כדי לדעת שכל מה שייכתב בטופס בל' 250 (הודעת המעסיק על פגיעה בעבודה) יהווה את גרסת הנפגע לאירוע וגרסה זו תחייב אותו גם בתביעות הנוספות ככל שיהיו.    

קביעת אופן וגובה הפיצוי בעקבות תאונת עבודה:

ככל ותביעתכם תאושר על ידי הביטוח הלאומי, ישולמו לכם דמי פגיעה בעבור 91 הימים הראשונים מיום הפגיעה. דמי הפגיעה ישולמו לאחר שתעבירו לביטוח הלאומי את "תעודות האי כושר" שיונפקו לכם ע"י רופא קופת החולים במחלקת תאונות עבודה.

דמי הפגיעה מחושבים  לפי ההכנסה של המבוטח ומהווים 75% ממנה. לדוגמא- עובד אשר ממוצע השתכרותו בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה עמד על סך של 10,000 ₪, יהיה זכאי לדמי פגיעה בסך של 7,500 ₪ (לפני הפחתת מס וביטוח לאומי).

במקרים בהם התאונה הותירה את הנפגע עם נכות, הוא יהיה זכאי בנוסף לדמי הפגיעה גם לקבלת גמלת נכות מהעבודה. גמלת הנכות יכולה להיות משולמת באופן חד פעמי או בצורה של קצבה חודשית וזאת בהתאם לחומרת הפגיעה. הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי היא זו שקובעת את אחוזי הנכות לאחר תקופה של שיקום מהפגיעה ובהתאם למצבו הרפואי של הנפגע, כאשר סכום הפיצוי נגזר ממוצע השכר בשלושת החודשים שקדמו לתאונת העבודה.

במקרים בהם הוועדה הרפואית קבעה כי אחוזי הנכות שנותרו לנפגע הם בין 9-19% אחוזי נכות רפואית- מזכה את הנפגע במענק חד פעמי של סכום הפיצוי.

במקרים בהם קבעה הוועדה הרפואית 20% נכות ומעלה- מזכה את הנפגע בקצבה חודשית.

תביעת תאונת עבודה מגישים עם עורך דין תאונות עבודה:

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף, הינה תביעה שאורכת זמן רב, ראשית לאור החשיבות של הגשת התביעה לאחר התגבשות הנזק. חשוב להבין שלאחר קבלת הצעת פשרה או אי ערעור על קביעת הביטוח הלאומי – כמוה כהסכמה לנקבע ולא יהיה ניתן ברוב המקרים לתבוע בגין נזקים שיתגלו לאחר מכן.

הגשת התביעה לביטוח הלאומי יכולה במקרים מסוימים להוות מעין אינדיקציה לבית המשפט או אפילו לחייב אותו בבואו לבחון את התביעה שלכם.

עורך דין תאונות עבודה יודע להשיג ולהכין את חוות הדעת הרפואיות בתחומי הפגיעה השונים, להגיש את התביעה לקביעת דרגת נכות ולייצג את הנפגע בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. במקרה הצורך יודע עורך דין תאונות עבודה להגיש ערעורים לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי או אל בית הדין לעבודה.

מדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה?

או במקרה שלנו- עורכת דין תאונות עבודה? קודם כל חשוב לדעת שעל פי חוק רק עורך דין רשאי לייצג ולטעון בשם הנפגע מול הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

אבל זו לא הסיבה היחידה ששירותיו חשובים כל כך:

  • מדריך את הנפגע כיצד להתנהל טרם הוועדה הרפואית- השגת המסמכים הנדרשים, מילוי טפסים והגשת התביעה כולל ייצוגכם מול ביטוח לאומי.
  • מכיר ובקיא בהתנהלות של הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ויודע כיצד להכין את המיוצגים לפני הוועדות.
  • יודע להתאים את הנכות הרפואית והמגבלה התפקודית שנוצרה עקב תאונת העבודה לתקנות הנכות של הביטוח הלאומי.
  • בדיוק מה הן הזכויות המגיעות לנפגע וכיצד לנהוג במידה וקיימת התנגשות בין הזכויות השונות.
  • ידע כיצד לערער על החלטת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי וכיצד לנסח את הערעור בצורה הנכונה.

אם עברתם תאונת עבודה ייתכן ומגיע לכם פיצוי כספי אל תוותרו על הזכויות שלכם ואל תוותרו על ייצוג של עורך דין תאונות עבודה אשר מטרתו לדאוג כי הזכויות שלכם לא יקופחו ואתם תקבלו את הפיצוי שמגיע לכם.

אורלי סונה- עורכת הדין שלכם בתחום תאונות עבודה:

ניהול תביעה חייב להיות מתוכנן מהצעד הראשון, לכל פעולה שתעשה או חלילה לא תעשה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על הפיצוי הסופי שייפסק בגין הפגיעה. כמו כן, גובה הפיצויים והקצבאות אשר ייקבעו בסופו של ההליך המשפטי מושפעים רבות מהדרך שבה התנהלה התביעה החל משלביה הראשונים, בהרבה מקרים קשה עד בלתי אפשרי לתקן טעויות שנעשו לאורך התביעה.

אנו מבינים שאדם אשר פונה לקבלת ייצוג בתביעת פיצויים מגיע לאחר שחווה פגיעה פיזית/ נפשית אשר פגעה באורח חייו ואף גרמה לטראומה. לכן מתן מענה אישי ואוזן קשבת ללקוחותינו ולצורכיהם ביחד עם שירות מקצועי,  ושקיפות מלאה מהרגע הראשון, מסייעים לנו להשיג ללקוחותינו את הפיצוי שמגיע להם בהתאם לפציעה ולנזק שנגרמו להם. כאשר הלקוח שלנו מבין מהם השלבים של הליך התביעה, מה המסמכים שהוא נדרש להציג וכמה הם חשובים לצורך הוכחת הנזקים שלו- ההירתמות להליך התביעה היא גבוהה יותר וברוב המקרים תוביל לפיצויים גבוהים.

תנו לנו להילחם עבורכם, כדי שאתם תוכלו להתרכז בבריאות שלכם.

שאלות נפוצות :

1.  האם אני חייב לנצל את ימי המחלה שצבורים לי אצל המעסיק כדי לקבל את דמי הפגיעה על תאונת עבודה?

ימי המחלה מושלמים על ידי הביטוח הלאומי החל מהיום הרביעי. צבירת ימי מחלה לא נפגעת למעט שלושת הימים הראשונים.

לאחר העברת טופס 250 לביטוח הלאומי ואישרו התשלום יופקד לחשבון הבנק שלך.

2. במהלך העבודה נפגעתי כתוצאה מרשלנות של גורם שלישי, האם זו עדיין תאונת עבודה ?

כן, יכול להיות שתאונת עבודה תיגרם כתוצאה מגורם שלישי (רשלנות, תאונת דרכים, תקיפה ועוד). במקרים אלו יש לבחון את מכלול הנסיבות המיוחדות בתיק שלכם, כדי להחליט מהי הדרך הנכונה לנהל את תביעת הפיצויים ובאיזה סדר כדי להגיש את התביעה.
חשוב לדעת שבמקרים רבים קביעות רפואיות קודמות עלולות לחייב את בית המשפט בבואו לדון בתביעה שלכם.  

3. כיצד מחושבים הפיצויים לעובד עצמאי ?

עפ"י סעיף 345 לחוק הביטוח הלאומי, הכנסתו של עובד עצמאי בשנה השוטפת תיקבע על פי השומה הסופית של ההכנסה לאותה שנה, לפני כל פטור, ניכויים וזיכויים שלהם זכאי אדם על פי פקודת מס הכנסה, ולאחר שהופחתו הסכומים הבאים:

  •  25% מסכום דמי הביטוח הלאומי שחייב המבוטח (לא כולל דמי ביטוח בריאות). 
  • חלק מהסכום שהופרש על ידי המבוטח לקופת גמל (הסכום שמופחת נקבע על ידי מס הכנסה)      

4. כיצד יכול להיות ששני אנשים שנפגעו באותו איבר יקבלו כל אחד פיצוי שונה?

הדרך הטובה ביותר להבין את ההשלכות השונות שיש לפציעה דומה אצל שני תובעים שונים היא דרך דוגמא, שני אנשים שברו את האצבע המורה ביד ימין, אחד עובד כמורה בבית ספר והשני עובד כפסנתרן.

לשניהם נקבעה תקופת אי כושר זמנית שבמהלכה הם היו עם גבס על האצבע השבורה. בתקופה הזאת המורה כבר יכל לחזור לעבודתו בבית הספר שכן למעט חוסר הנוחות של הגבס הוא יכול להמשיך וללמד, בעוד שהפסנתרן נמצא באי- כושר מלא לאור העובדה שהוא אינו יכול לשוב לעבודתו גם לא באופן חלקי.

משכך, הפיצוי אשר ייפסק לכל אחד מהתובעים יהיה שונה שכן המורה שב לעבודתו בעוד הפסנתרן אינו יכול לעבוד כלל.  

5. האם תובע שחזר לעבוד יהיה זכאי לפיצוי מעבר לדמי פגיעה ?

לאחר תקופת דמי הפגיעה (91 הימים ממועד התאונה), וככל שנותרה מגבלה כתוצאה מהתאונה ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות על ידי הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי יקבע את דרגת הנכות שנותרה לתובע וככל והנכות תהיה בגובה של 9% ומעלה התובע יהיה זכאי לתשלום בגין הנכות שנותרה לו. 

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן