עו"ד תביעות ביטוח

עו"ד תביעות ביטוח

פוליסת ביטוח היא מוצר יקר. אנחנו משלמים מדי חודש סכומי כסף לא מבוטלים כשהתמורה היא שקט נפשי, על בסיס הידיעה שאם ייווצר צורך, חברת הביטוח תעזור לנו להתמודד עם התרחיש הבעייתי שהתממש. הדוגמה הטובה ביותר היא ביטוח החובה של הרכב, שמקנה לכל נהג זכות לפיצוי הולם אם חלילה ייפגע בתאונה. כשחברת הביטוח מנסה להתחמק ממילוי החלק שלה בהסכם, הכתובת היא עו"ד תביעות ביטוח, כלומר עורך דין או עורכת דין עם ניסיון בהתנהלות מול חברות הביטוח. זוהי גם הכתובת להתנהלות מול חברת ביטוח שלא שילמנו לה, אולם עדיין היא מחויבת כלפינו. למשל, חברת הביטוח של המעסיק במקרה של תאונת עבודה. תביעות ביטוח הוא אחד מתחומי המומחיות העיקריים של עו"ד אורלי סונה, שצברה בנושא זה ניסיון יקר ערך.

שלבי העבודה של עו"ד תביעות ביטוח

* בדיקת התיק – השלב הראשון בהליך הגשת תביעת ביטוח הוא בדיקה מדוקדקת של המקרה, כדי להבין האם אכן יש בסיס לתביעה, ואם כן, מהו הסכום שאותו נכון לתבוע מחברת הביטוח.

* איסוף המסמכים – על-מנת שהתביעה תתקבל, חובה לצרף אליה הוכחות חותכות בדמות מסמכים רפואיים המוכיחים את הפגיעות מהן סובל האדם. חשוב להציג כל מסמך רלוונטי, ובמידת הצורך לקבל חוות דעת מומחה על נזקים ספציפיים שעלולה להתגלות לגביהם מחלוקת עם חברת הביטוח.

* גיבוש אסטרטגיה – בחירת דרך הפעולה המיטבית בהתאם לסוג התביעה. כך למשל בתביעת פיצוי בעקבות תאונת דרכים לא ניתן להגיש חוות דעת מומחה משום שבית המשפט ממנה מומחה אם יש בכך צורך. מצד שני, אם נקבעו לאדם אחוזי נכות ע"י המוסד לביטוח לאומי, קביעה זו תהיה קבילה גם בהליך משפטי.

* משא ומתן או ניהול הליך משפטי – החלטה חשובה נוספת שנגזרת מהאסטרטגיה הכוללת היא האם לגבש הסדר פשרה או האם לנהל הליך משפטי מלא. חשוב להדגיש כי במקרים רבים עצם ההתייצבות של עו"ד עם מומחיות בתחום תביעות הביטוח לצדכם מובילה את חברת הביטוח להתגמש, ובמידה ניכרת, כך שגדלים הסיכויים להסדר מוצלח מבחינתכם.

מאבק מחויב ללא פשרות

בכל מקרה עו"ד תביעות ביטוח נדרש לנהל את ההליך לא רק בחוכמה אלא גם בנחישות, וזאת עקב כוחן של חברות הביטוח והחשש כי ינצלו אותו לרעה. עו"ד אורלי סונה ניצבת לצד לקוחותיה לאורך כל הדרך, בזמינות גבוהה ובמלוא המחויבות הנדרשת עד לקבלת פיצוי הולם בהתאם להיקף הפגיעה.

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן