תביעת פיצויים בגין נזקי גוף

עו"ד תביעות ביטוח

אדם אשר היה מעורב בתאונה כלשהי שבעקבותיה נגרמה לו פגיעה פיזית או נפשית, ראשי להגיש תביעה כנגד הגורם לפגיעה. כיצד מתבצעת הגשת התביעה, מה החשיבות של תיעוד רפואי ומתי צריך לפנות לעורך דין נזקי גוף?

תביעות נזקי גוף הינן תביעות המוגשות על ידי אדם או על ידי היורשים שלו, בגין הנזק שגרמה לו הפגיעה. פגיעות בגוף יכולות להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונה במרחב הציבורי (ליקויים במדרכה למשל) , רשלנות רפואית (נזק שנגרם כתוצאה מהליך רפואי שנעשה או שלא נעשה ) ועוד.

קיימת חשיבות רבה לאופן הגשת התביעה החל משלביה הראשונים ובעיקר חשוב מאד מתן דגש  לתיעוד רפואי מדויק, שהינו חלק משמעותי בתביעה של נזקי גוף. את התביעה ניתן להגיש במסלולי תביעה שונים ולא פעם ניתן אף לתבוע בגין אותה התאונה במספר מסלולים ובכדי לעשות זאת ולא ליפול במועדי ההתיישנות של מסלולי התביעה הקיימים- מומלץ עוד טרם הגשת הפנייה לפנות לקבלת ייעוץ של עורך דין נזקי גוף. מכיוון שגובה הפיצויים והקצבאות אשר יקבעו בסופו של התהליך מושפעים מתהליך ניהול התביעה, מודגשת החשיבות של שירותיו של עורך דין נזקי גוף לצורך מילוי טפסי התביעה בביטוח הלאומי, התנהלות מול המעסיק והכרת הזכויות והחובות של התובע בהליך המשפטי, בניית אסטרטגיית ותיק התביעה והעברתו בצורה מסודרת ועקבית כך שכל הפגיעות שנגרמו תהיינה מצוינות בפרוטוקולים הרפואיים. 

החשיבות של תיעוד רפואי בתביעת נזקי גוף:

החשיבות בפניה לקבלת טיפול רפואי בהקדם נעוצה בהנחה שהקו הגבול חייב להיקבע במועד מסוים, ולכן כאשר הנפגע פונה לקבלת טיפול רפואי שלושה ימים לאחר התאונה או יותר, הקשר הסיבתי שבין האירוע לבין הפגיעה בגינה הוא תובע מתעממים. בכל תאונה שהיא, גם אם לא בטוח כלל שנותר נזק כלשהו יש לגשת לקבל טיפול רפואי ולקבל את התיעוד הרפואי. כך, גם החמרה או חלילה התפרצות מחלה כלשהי במרוצת הזמן תקל על מלאכת הגשת התביעה (ככל ומועד ההתיישנות טרם עבר).

מומלץ להתפנות לקבלת טיפול רפואי סמוך ככל האפשר למועד בו התרחשה התאונה, גם אם יוצאים בתחושה כללית שהכל תקין ושאין פגיעה. גם פגיעות יבשות וקלות יכולות להתעורר בצורת כאבים, סחרחורות ותסמיני פוסט טראומה מספר ימים לאחר האירוע ולכן יש לבצע מעקב רפואי ולתעד את כל השלבים מהבדיקה הראשונה. כל מה שנרשם בתיעוד הרפואי הראשון מהווה את הגרסה הראשונית לאירוע הפגיעה והוא חשוב עד קריטי בתהליך התביעה.

תיעוד רפואי ראשוני שמתבצע לאחר התאונה מוכיח את הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הנזקים שנוצרו ממנה, ולכן הוא מהווה אלמנט חשוב ביותר לצורך הגשת התביעה, עד כדי כך שהוא יכול להיחשב כתנאי סף להגשתה.

איך מתבצע תיעוד רפואי ומה חשוב לתעד?

  • בפנייה הראשונית לקבלת טיפול רפואי יש לציין את סיבת ההגעה (תאונה) ולפרט את כל התלונות הרלוונטיות ולוודא שהן מתועדות.
  • יש לבצע את כל ההנחיות וההוראות הרפואיות שניתנות עם סיום הטיפול- נטילת תרופות, ביצוע מעקב והמשך טיפול בקהילה (טיפול אצל רופא המשפחה).
  • על כל החמרה בכאב או התפתחות כאב חדשה יש לפנות לרופא המטפל , לציין את מועד התאונה ולוודא שהפניה שלכם מתועדת.

קבלת טיפול רפואי והמשך מעקב שלאחר תאונה חשוב בראש ובראשונה לבריאות שלכם ומהווה תיעוד רפואי נרחב ככל האפשר שמעיד על היקף הנזקים שנגרמו לכם ועל ההוצאות הרפואיות להם נדרשתם.

תשתית משפטית נכונה מבטיחה קבלת פיצוי מקסימלי:

בין אם התביעה מוגשת לחברת הביטוח, לביטוח הלאומי, מעסיק, צד ג' או כל גורם אחר, כדי לקבל פיצוי מקסימלי יש צורך להכין תשתית משפטית שתתמוך בטיעונים שלכם. הכנת התשתית הינה איסוף כלל המסמכים הנדרשים לצורך בניית אסטרטגיית ניהול התביעה והתנהלות מול הגופים הנתבעים. 

מאיזה גופים צריך לאסוף מסמכים רפואיים ? 

  • בתי חולים ;
  • קופות חולים ;
  • מגן דוד אדום ;
  • רופאים פרטיים/ שר"מ ;
  • בדיקות במכוני הסדר (שמיעה, בדיקות דימות ועוד) ;
  • טיפולי רפואה משלימה (הידרותרפיה, פיזיותרפיה, התפתחות הילד ועוד) ;
  • ועוד

באילו מסמכים נוספים נדרשים לצורך התביעה?

  • דו"ח משטרה ;
  • פוליסת ביטוח חובה/צד ג'/מקיף ;
  • תאונות קודמות ;
  • נכויות קודמות ;
  • נזקי רכוש ;
  • כל מסמך רלוונטי נוסף ;

עורך דין דיני נזיקין יוכל להנחות אתכם בדיוק אילו מסמכים דרושים לכם לצורך הגשת התביעה, אילו מסמכים חסרים, ולסייע לכם בפניות לגופים השונים לצורך השגת המסמכים. ככל שהמסמכים יהיו יותר מפורטים כך הם יוכלו לגבות את הטענות שלכם בתביעה, ולשופט יהיה "קל" יותר לפסוק לכם את הפיצוי על הרף הגובה.

בתביעה לנזקי גוף ניתן לצרף גם הוכחה לנזק שנגרם לאביזרים הצמודים לגוף כגון- משקפיים, מכשיר שמיעה, שיניים תותבות וכדומה. בעוד נזק לרכוש שהינו 'צמוד גוף' מהווה חלק מתביעת נזקי גוף, קבלת פיצוי לנזק לרכוש שאינו 'צמוד גוף' ניתן להגיש בתביעה נפרדת.

איך "להתנהג" ברשתות החברתיות לאחר תאונה?

היתרון הגדול של התובע מול חברות הביטוח נעוץ בעובדה שלחברת הביטוח אין מידע קודם עליכם, היא לא יודעת מה קורה בחיים שלכם ולכן עם הגשת התביעה היא מתחילה לאסוף חומר עליכם. מכיוון שהמדיה החברתית תופסת מקום מרכזי בחיים שלנו ואנחנו נוהגים לשתף את המכרים שלנו בחיי היום יום שלנו, היא הופכת לכלי בידי הצד הנתבע.

ההמלצה היא לא להיות פעילים במדיה החברתית כל עוד התביעה מתנהלת בכדי לא לספק מידע שיכול אפילו בטעות או בתום לב לערער או אפילו לסתור את הטענות של התביעה-  פוסטים, תמונות, סרטונים או שיתופים. ככל והמידע שיימצא יראה תמונה אחרת מהתמונה שתוצג בפני בית המשפט אתם עלולים להיראות לא אמינים דבר שייפגע בפיצוי שייקבע.

תביעת נזקי גוף מגישים עם משרד עורכת הדין אורלי סונה:

ניהול תביעה חייב להיות מתוכנן מהצעד הראשון, לכל פעולה שתעשה או חלילה לא תעשה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על הפיצוי הסופי שייפסק בגין הפגיעה.  גובה הפיצויים והקצבאות אשר ייקבעו בסופו של ההליך המשפטי מושפעים רבות מהדרך שבה התנהלה התביעה החל מההתחלה, ובהרבה מקרים קשה עד בלתי אפשרי לתקן טעויות שנעשו לאורך התביעה.

אנו מבינים שאדם אשר פונה לקבלת ייצוג בתביעת פיצויים מגיע לאחר שחווה פגיעה פיזית או נפשית אשר פגעה באורח חייו ואף גרמה לטראומה. לכן מתן מענה ואוזן קשבת הם מה שמוביל אותנו ביחד עם שירות מקצועי, ליווי אישי ושקיפות מלאה מהרגע הראשון. כאשר הלקוח מבין מהם השלבים של הליך התביעה, מה המסמכים שהוא נדרש להציג וכמה הם חשובים- ההירתמות שלו להליך התביעה היא גבוהה יותר וברוב המקרים תוביל לפיצויים גבוהים.

תנו לנו להילחם עבורכם, כדי שאתם תוכלו להתרכז בבריאות שלכם.

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן