תביעות מול ביטוח לאומי

אנשים שנפגעו בתאונות במהלך העבודה או במהלך הנסיעה מהבית לעבודה או מהעבודה חזרה לבית, זכאים להכרה כנפגעי עבודה. יתר על כן, מחלות המושפעות או מחמירות מתנאי העבודה עשויות להיות מוכרות גם הן כפגיעות בעבודה. נפגעים שיוכרו כנפגעי עבודה יקבלו בדרך כלל פיצוי כספי, שיכול לנוע בין תשלום חד פעמי ועד לקצבה חודשית קבועה. חשוב לציין כי תגמולים אלו פטורים ממס ומשלמים על ידי הביטוח הלאומי, ולא על ידי המעסיק. מצבים רפואיים מסוימים, בין אם נגרמו מתאונות או גורמים אחרים, יכולים להיות מוכרים במוסד לביטוח לאומי ולזכות בקצבה. המוסד לביטוח לאומי מקיף ענפי ביטוח שונים, לרבות ענף נפגעי עבודה, נכות כללית ועוד. חשוב לנקוט בצעדים מתאימים למימוש הזכויות בהתבסס על הענף הספציפי הרלוונטי לסוג ואופן הפגיעה. המוסד לביטוח לאומי הוא ארגון בירוקרטי וההבנה כיצד לנווט ולהבין את זכויותינו במלואן בענפיו השונים, יכולה להיות מאתגרת. לכן, יהיה נבון לבצע בדיקות רפואיות ומשפטיות כאחד לפני הגשת תביעה כלשהי. בין הפגיעות ניתן למנות תאונות עבודה כפי שכבר ציינו, מיקרוטראומה, ומחלת מקצוע. מיקרוטראומה היא תוצאה של פעולות חוזרות ומתמשכות המבוצעות במהלך העבודה על פני פרקי זמן ממושכים, המובילות לנזק מצטבר, גם בגינה ניתן לקבל קצבת נכות

ניתן לערער על החלטות שהתקבלו במוסד לביטוח לאומי. זה כולל קביעות הכרה, כמו הכרה בתאונת עבודה, שבגינה ניתן להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. הוא כולל גם קביעות שנקבעו על ידי ועדות רפואיות לגבי אחוזי נכות, עליהן ניתן להגיש ערעור. במקרים כאלה כדאי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה. תביעתכם תוערך על סמך קריטריונים קבועים מראש. אם היא תאושר, תקבלו קצבת נכות כללית חודשית לצד הטבות לכיסוי הוצאות כגון רכישת אביזרים נחוצים, חינוך ועוד.

ילד נכה

המוסד לביטוח לאומי מכיר באחריות הטיפולית המשמעותית הכרוכה בגידול ילד נכה. כדי לתמוך במשפחה בהוצאות הכספיות הכרוכות בגידול הילד, מעניק המוסד לביטוח לאומי סיוע. סיוע זה נועד לאפשר למשפחה לשמור על תחושת נורמליות בחיי היומיום שלה, הן במשק הבית והן בקהילה הרחבה, תוך כדי טיפול בילד. רבים מההורים לילד נכה אינם מכירים את הזכויות המגיעות להם, עורך דין מנוסה בתחום יוכל לספק את כל התשובות בנושא.

נפגעי פעולות איבה

במצב הלא פשוט בישראל, ובמיוחד בחודשים האחרונים במציאות הקשה שנכפתה עלינו, אנשים רבים מוגדרים כנפגעי פעולות איבה. חלק גדול אינו מכיר בכלל מהן הזכויות המגיעות לו. אנשים שנפגעו מפעולות איבה ובני משפחותיהם זכאים לתגמולים כספיים ולהטבות שונות כדי לסייע ולתמוך בהחלמתם. תגמולים אלו יכולים להינתן כמענק חד פעמי או כקצבה חודשית, בהתאם לרמת הנכות.

משרד הביטחון

עבור נכים ששירתו בצה"ל או בכוחות הביטחון ומקבלים פיצויי נכות ממשרד הביטחון, אם נפגעו בפעולת איבה, הם זכאים לקבל פיצויי נכות ממשרד הביטחון בלבד. הפציעה תטופל כאילו אירעה במהלך שירותם הצבאי וכתוצאה ישירה משירותם. לצורך התחלת התהליך עליהם לפנות למשרד הביטחון, שם יעברו הערכה לקביעת דרגת הנכות שתביא בחשבון פגיעות פיזיות ונפשיות כאחד. בכל מקרה כזה מומלץ להיות מלווה על ידי עורך דין מנוסה בתיקים אלו.

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן