עורך דין אפוטרופסות

עורך דין אפוטרופסות

עורך דין אפוטרופסות, כלומר עו"ד שתחום המומחיות שלו הוא אפוטרופסות, מתייצב לצד משפחה ברגע רגיש במיוחד. מצד אחד, אדם שכבר לא מסוגל לדאוג לענייניו השונים, ומצד שני, לפחות במרבית המקרים, קושי לוותר על עצמאות. גם אצל האפוטרופוס או האפוטרופוסית המיועדים ייתכנו לבטים וספקות, ולכן לעורך הדין שמטפל בנושא יש אחריות רבה, מעבר לפן הטכני של הגשת הבקשה. אפוטרופסות הוא אחד מתחומי המומחיות של עו"ד אורלי סונה, ובהתאם היא מספקת שירות מועיל במיוחד.

איך להבטיח בעזרת עורך דין אפוטרופסות מועילה באמת?

* בחירה נכונה של סוג האפוטרופסות – ניתן למנות אפוטרופוס לענייני רכוש בלבד, ניתן למנות אפוטרופוס לענייני גוף בלבד (כלומר לדאוג לטיפולים רפואיים נחוצים) וניתן למנות אפוטרופוס שמקיפה את 2 התחומים הנ"ל.

* בחירה נכונה של סוג המינוי – אפוטרופסות יכולה להיות קבועה או זמנית, בהתאם לנסיבות שבגללן נוצר הצורך בקבלת החלטות לגבי חייו של אדם ע"י אדם אחר. עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי החוק מציע עוד אופציה שנקראת "תומך החלטות" – במקרים אלה האדם עצמו מקבל את ההחלטות, ותפקידו של התומך הוא לספק לו את כל המידע הרלוונטי שיהווה בסיס להחלטה נכונה.

* בחירה נכונה של האפוטרופוס או האפוטרופוסית – לרוב ממונה לתפקיד הרגיש קרוב משפחה. חשוב להימנע מסכסוכים בין קרובי משפחה, משום שאלה עלולים לעכב את קבלת הבקשה למינוי. אופציה נוספת היא אפוטרופוס חיצוני, לרוב עורך דין (או כמובן עורכת דין).

* הגשה מדויקת של הבקשה – הבקשה למינויו של אפוטרופוס נתמכת בתצהיר שמטרתו היא אימות כל העובדות המצוינות בבקשה. בנוסף חובה להציג מסמכים המוכיחים את הצורך באפוטרופוס, ובפרט חוות דעת של עו"ס. במקרים שבהם אין חוות דעת כזו, המינוי עלול להתעכב מפני שבית המשפט ימתין עד שמשרד הרווחה יציג בפניו תסקיר.

מקצועיות ורגישות

עו"ד אורלי סונה משלבת בעבודתה בקיאות מקצועית חסרת פשרות עם יחס אישי לכל אדם שפונה לעזרה. דגש נוסף הוא שקיפות מלאה ומענה סבלני לכל שאלה, בגובה העיניים על-מנת לוודא שהאדם מבין היטב את האפשרויות העומדות בפניו ואת ההשלכות של כל בחירה. בהתאם משרד עו"ד סונה הוא כתובת מומלצת לכל מי שזקוק או זקוקה לשירותי עורך דין אפוטרופסות.

עורך דין לענייני אפוטרופסות

כל אדם בוגר רוצה באופן טבעי להתנהל באופן עצמאי לחלוטין. יחד עם זאת המציאות, כידוע, מורכבת, וישנם גם מצבים שבהם אדם זקוק לעזרה ולאדם אחר שינהל עבורו את חייו. זוהי מהות השירותים השונים שמסופקים ע"י עורך דין לענייני אפוטרופסות, ולכן יש חשיבות רבה לבחירה נכונה של עו"ד. עו"ד אורלי סונה היא אשת מקצוע עתירת ניסיון בתחום זה, ואמונה על הושטת שירות מחויב ומועיל.

השירותים השונים שמספק עורך דין לענייני אפוטרופסות

* הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס – שירות מקיף שכולל גם ייעוץ מהותי לגבי סוג האפוטרופסות, זהות האפוטרופוס או האפוטרופוסית, עריכת תצהיר, איסוף מסמכים נחוצים על-מנת שהבקשה תאושר בזמן קצר ככל האפשר, ועוד.

* עריכת ייפוי כוח מתמשך – עריכת ייפוי כוח מתמשך מיתרת את התביעה למינוי אפוטרופוס, ובמידה רבה כזו שמציגה גישה מתקדמת יותר. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך שנערך על-ידי אדם כשהוא כשיר לקבל החלטות, מתוך הבנה שאין ערובה שהוא תמיד יוכל לעשות זאת. בהתאם האדם ממנה בעצמו לעצמו מעין אפוטרופוס, במקום להגיע למצב שבו ממנים עבורו אדם שינהל את ענייניו. גם עריכת ייפוי כוח מתמשך הוא שירות שמשלב פעולה טכנית עם התייחסות מהותית לסוגיות רלוונטיות.

* מסמך הבעת רצון – מסמך שמאפשר לאפוטרופוס (בין אם מונה מכוח מינוי בית משפט ובין אם מדובר על אפוטרופסות טבעית, כלומר הורה לילד) לבחור אפוטרופוס עתידי. אופציה זו שימושית לצורך תכנון העתיד, למשל כשהורה מבוגר לאדם בעל צרכים מיוחדים הופך למבוגר מבקש לדאוג לילד גם לאחר שהוא עצמו כבר לא יהיה מסוגל לעשות זאת. מסמך הבעת רצון לעומת יפוי כוח מתמשך הוא מסמך שמאושר על ידי בית משפט בטרם הוא נכנס לפועל ולכן ישנה חשיבות קריטית לאופן עריכתו כדי שהוא אכן יאושר בסופו של דבר.

זמינות גבוהה וטיפול יעיל בכל מקרה

בחלק מהמקרים, השירות של עורך דין לענייני אפוטרופסות נדרש בזמינות גבוהה מפני שהאדם כבר לא יכול לדאוג לעצמו ויש צורך באישור רשמי של בית המשפט לגבי האפוטרופסות והיכולת לקבל החלטות עבור אותו אדם. יעילות ובקיאות הכרחיות אף הן, כדי שהטיפול בכל מקרה יושלם במהירות. עם עו"ד אורלי סונה תוכלו לסמן V על כל האיכויות הנ"ל, ולדעת שיש מי שדואגת לכם ועושה הכל על-מנת שהמטרה תושג ללא עיכובים.

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן