מינוי מנהל עיזבון

מינוי מנהל עיזבון

חוק הירושה מציע את האפשרות למנות מנהל לעיזבון שמותיר אחריו אדם שהלך לעולמו. כל אחד ואחת מהיורשים (בין אם ישנה צוואה ובין אם עפ"י חוק הירושה) רשאים לבקש את מימוש האופציה הזו, אם ישנם נושים למנוח גם להם ישנה הזכות לדרוש מינוי מנהל עיזבון, ויש מקרים שבהם האפוטרופוס הכללי הוא זה שמגיש את הבקשה. לעו"ד אורלי סונה ניסיון משפטי רחב היקף שמאפשר לה לנהל עיזבונות ביעילות ובאחריות.

באילו מקרים מומלץ מינוי מנהל עיזבון?

* סכנה לפגיעה בנכסים שמרכיבים את העיזבון – במקרה כזה מינוי המנהל נועד למנוע את הפגיעה שעלולה לגרום נזק ליורשים. בפרט ימונה מנהל לעיזבונות מורכבים שכוללים למשל עסקים, נכסים בחו"ל וכו'.

* יורשים חסויים / קטינים – מנהל עיזבון שחלקים ממנו מיועדים ליורשים קטינים או חסויים נועד לשמור על האינטרסים שלהם. במקרה של קטין, ניהול העיזבון יתבצע עד שהוא מגיע לגיל 18.

* חובות משמעותיים – כשהעיזבון כולל חובות כבדים, תפקידו של מנהל העיזבון הוא לבחון את אפשרויות התשלום לנושים, על בסיס מימוש נכסים שנכללים בעיזבון. אם לאחר מילוי המחויבויות לנושים יישאר כסף בקופה, הוא יחולק על סמך צו ירושה או צו קיום צוואה.

* קושי באיתור יורשים – מנהל עיזבון פועל גם על-מנת לאתר את כלל היורשים (עפ"י צוואה או עפ"י הוראות חוק הירושה), כך שאפשר יהיה לחלק את העיזבון.

* סכסוכים בין יורשים – מקרים מורכבים במיוחד שבהם תפקידו של מנהל העיזבון הוא להוביל להסכם שיספק מענה הוגן והולם לאינטרסים של כל אחד ואחת מהיורשים.

טיפול מקצועי ואחראי בעיזבון

באופן טבעי ניהול עיזבון מחייב אחריות רבה, והתנהלות בשקיפות מלאה על-מנת שבסופו של דבר העיזבון יחולק בצורה הוגנת ולטובתם של היורשים (והנושים, אם ישנם). מינוי מנהל עיזבון יכול להיות לפרק זמן קצוב מראש וקצר יחסית וגם לתקופה ארוכה יותר, ובכל מקרה חשוב להקדיש תשומת לב לבחירת הסמכות המקצועית הנכונה. עו"ד אורלי סונה אמונה על מתן מגוון רחב של שירותים משפטיים ביעילות, באחריות ותוך מציאת פתרונות מדויקים גם למצבים מורכבים, ובהתאם תדאג גם לניהול מיטבי של כל עיזבון.

שתפו:

כתבות נוספות

עורך דין ביטוח לאומי ירושלים

הסכמי מכר

עקרונות חשובים למכירה או קנית נכס הסכמי מכר הם לא חתול בשק. קנייה או מכירה של נכס, ובמיוחד דירה יד

קרא עוד »
דילוג לתוכן